სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი,გვარი
|
მანანა ბენდიანიშვილი
|
|
|
|
|
სკოლა
|
სსიპ ქ. ამბროლაურის პირველი საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
.ამბროლაური
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
IX – XI საუკუნის ხუროთმოძღვრული ძეგლები
ამბროლაურის მუნიციპალიტეტში
|
||
თემის შინაარსი
|
||
ესგ-ში შეტანილმა თემამ-„ IX –XI სს-ის ქართული
კულტურა“ მოსწავლეებს გაუჩინა სურვილი გასცნობოდნენ ამავე პერიოდის მშობლიური მუნიციპალიტეტის ისტორიულ
ძეგლებს..მოსწავლეთა სურვილით შეირჩევა პ,როექტში მონაწილე მოსწავლეები.მათი
ინტერესების გათვალისწინებით შემუშავდება სამოქმედო გეგმა. მოსწავლეები
.მოიპოვებენ ინფორმაციას IX-XI სს-ის ისტორიულძეგლებზე ამბროლაურის მუნიციპალიტეტში.,მოხდება
მოპოვებული ინფორმაციის დახარისხება-დამუშავება,მოაწყობენ ლაშქრობასა და
ექსკურსიას ძირითად ( ნიკორწმინდა,ზემო კრიხი,პატარა ონის რაკეთისა და
წმ.გიორგის , ტბეთი,სადმელის წმ.გიორგი)ტაძრებზე,,გადაიღებენ სურათებს,ხელახლა
დაამუშავებენ და დაახარისხებენ მოპოვებულ მასალას.შექმნიან
ბროშურას,გაზეთს.მოაწყობენ ფოტოების გამოფენასა და პრეზენტაციას.შეიმუშავებენ
მომავალში სამოქმედო გეგმას./რას გააკეთებენ/რას ნახავენ.
|
||
საგანი
|
||
ისტორია
|
||
დონე/კლასი
|
||
საბაზო. IX კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
ორი თვე
.
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ისტ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ქართული კულტურის სხვადასხვა დარგის
ჩამოყალიბებისა და განვითარების შესახებ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები .
|
||
მოსწავლეები
·
გააცნობიერებენ
წინაპართა ღვაწლს და დამსახურებას მათ წინაშე.
·
შეისწავლიან და
ნახავენ IX –XI სს-ის
ისტორიულ ძეგლებს ამბროლაურის მუნიციპალიტეტში.
·
გააკეთებენ
ტაძრების პოპულარიზაციას სკოლაში,თემში.
·
ითანამშრომლებენ
ერთმანეთთან.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
·
რა მნიშვნელობა
გააჩნია ისტორიულ ძეგლს?
|
|
თემატურიკითხვები
|
·
არის შენს სოფელში
ხუროთმოძღვრული ძეგლი?
·
რომელი ისტორიული
ძეგლი იცით ჩვენს რაიონში?
·
რა გსმენიათ მათ
შესახებ?
·
რატომ ქმნიდნენ
ჩვენი წინაპრები მათ?
·
რა ვალდებულებებსა
და პასუხისმგებლობას გრძნობთ მათ წინაშე?
·
როგორი
ხუროთმოძღვრული ტიპისაა ეს ტაძრები?
·
რა აქვთ მათ
საერთო?
·
რა ფუნქცია
გააჩნდათ მათ?
·
აქვს თუ არა
ტაძარს ფრესკები?
·
„-„ /წარწერები?
·
„ _“ ბარელიეფები?
·
რა იცით მათი
ქტიტორების შესახებ?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
·
მოსწავლეთა საჭიროებების დადგენის შეფასება.
·
ჯგუფური მუშაობის შეფასება.
·
დროში გაწერილი შეფასების გეგმა.
·
ბროშურის შეფასების
ჩეკლისტი.
·
გაზეთის შეფასების
ჩეკლისტი.
·
პრეზენტაციის შეფასების
ჩეკლისტი.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებმა იციან
ასაერო და სასულიერო ძეგლები,მათი ტიპები, გააჩნიათ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების საბაზისო ცოდნა,აქვთ პრეზენტაციის ჩატარების ,ბროშურისა
და გაზეთის შექმნის გამოცდილება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის შექმნის იდეის გაჩენის შემდეგ
მოსწავლეთა სურვილის მიხედვით შეირჩევა
პროექტში მონაწილე მოსწავლეთა ჯგუფი,მათ მეილებზე დაეგზავნებათ კითხვები
პასუხების ანალიზი მოხდება მოსწავლეებთან ერთად ,დადგინდება საჭიროებები და შეიქმნება სამოქმედო გეგმა.მეთოდით „მომანიჭე რიცხვი“ მოხდება
მოსწავლეთა სამ ჯცუფად დაყოფა.თითოეულ ჯგუფს მიეცემა დავალება ( დავალებებს
ყუთიდან ამოიღებენ ჯგუფის ყველა მეორე წევრი.ვინაა მეორე ჯგუფში გათვლით
დადგინდება),რის შემდგომაც მოსწავლეებს მიეცემათ დავალება.1 ჯგ. მოიძევს
ინფორმაციას მეცხრე საუკუნის ისტორიულ ძეგლებზე,2-ე - მეათე საუკუნის, 3-ე - მეთერთმეტე საუკუნის
ძეგლებზე.სურვილის მიხედვით თითოეული ჯგუფიდან შეირჩევა თითო მოსწავლე ე.გ. სულ სამი მოსწავლე,რომლებიც იმუშავებენ
საინფორმაციო ბროშურის შექმნაზე .იმ შემთხვევაში თუ ჯგუფში არისსსმ მოსწავლე ამ სამუშაოს ის ასრულებს. ჯგუფებს
შორის ფუნქციები სურვილის მიხედვით
განაწილდება.მოძიებული ინფორმაცია ერთი კვირის შემდეგ დახარისხდება, თითოეული ჯგუფი
თვითონვე მოახდენს მოპოვებული ინფორმაციის
.....ატვირთვას. შექმნილი ბროშურით მოხდება ინფორმაციის გავრცელება
სკოლაში ( დარიგდება კლასებში,გამოიფინება
სკოლის დაფაზე).მასწავლებელი მოახდენს ჯგუფები ს მუშაობის
მონიტორინგს.ჯგუფის მუშაობის შეფასების
კითხვარით.საჭიროების შემთხვევაში მიეცემათ მითითებები. .
სპორტის მოყვარული მოსწავლეები მიიღებენ
მონაწილეობას ზემო კრიხის მთავარანგელოზის ეკლესიაზე ;დაათვალიერებენ ტაძარს,
მოახდენენ თეორიული მასალის პრაქტიკულად
ხილვას. გადაიღებენ და გადაუღებენ
სურათებს ტაძარს.
„მისალოცი ბარათების“ დაწყვილებით მოხდება
დარჩენილი მოსწავლეების გადანაწილება ნიკორწმინდის,ტბეთის, პატარა ონის
ეკლესიებზე ექსკურსიის მოსაწყობად.ლაშქრობისა და ექსკურსიების მოწყობის შემდეგ
მოპოვებული მასალა შეგროვედება- დახარისხდება.
მოხდება პროექტში მონაწილე მოსწავლეების ოთხ ჯგუფად
დაყოფა ( ყუთში ოთხი ფერის სტიკერია მოთავსებული.წითელი ფერი ერთი ჯგუფია,მწვანე
_მეორე, ცისფერი- მესამე .ყვითელი =მეოთხე
რომელ ფერსაც ამოიღებს მოსწავლე იმ ჯგუფის წევრია. ინსტრუქციის ამ ნაწილს
ხელმძღვანელი სტიკერების ამოღების შემდეგ აჟღერებს).ჯგუფები ირჩევენ ლიდერს
გათვლის პრინციპით.( ყველა ჯგუფის ყველა მესამე წევრი ლიდერია).თითოეულ ჯგუფში
ჯგუფის წევრებს შორის განაწილდება ფუნქციები
ზემოთ აღნიშნული პრინციპით.
·
ამბროლაურის
მუნიციპალიტეტის რუკის შექმნა ისტორიული ძეგლების აღნიშვნით.-1ჯგ.
·
გაზეთის შექმნა.2-ე
ჯგ
·
ბუკლეტის შექმნა.-3-ე
ჯგ.
·
გამოფენისათვის
გადაღებული ფოტოებისა და ვიდეო
მასალის შერჩევა.-4-ე ჯგ..........
შერჩეულ დროს მოხდება შექმნილი
რუკის,ბუკლეტის,გაზეთის,ფოტოების გამოფენა.
მოეწყობა პრეზენტაცია. ჩატარებული
ღონისძიებების შემდეგ მოხდება წარმოდგენილი ჩეკლისტებით გაზეთის,,ბუკლეტის და პრეზენტაციის შეფასება:
დაისახება სამომავლო
გეგმაგეგმა.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
სპეციალური
საჭიროებების მქონე მოსწავლეს დავავალებ გაზეთის ესკიზის /ბროშურის მასალის
ატვირთვას ვებგვერდზე.რომელი გრძნობის ორგანოც ექნება
დაქვეითებული იმის მიხედვით მივცემ დავალებას. მოსწავლეს.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის
სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
არაქართულენოვან
მოსწავლეებს თარჯიმანის საშუალებით შეეძლებათ პროექტზე მუშაობა
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეებს დავავალებ იმუშაონ ტაძრების საერთო და განმასხვავებელ
ნიშან- თვისებებზე,მათ კავშირზე ამავე პერიოდის ქართულ ხუროთმაძღვრულ ტაძრებთან.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
|
ინვენტარი/მასალები
|
ზემო კრიხის ტაძარზე ლაშქრობისათვის საჭირო იქნება ზურგჩანთები, ექსკურსიისათვის
ტრანსპორტი.
|
ინტერნეტრესურსები
|
|
სხვა რესურსები
|
პრეზენტაციაზე
მოწვეული იქნებიან ამბროლაურის მუნიციპალიტეტის წარმომადგენლები,მოსწავლეთა
მშობლები, პედაგოგები.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий